Procedura de pornire exemplificata la FS 90

Câmpul de lucru este şi verificat iar Dumneavoastră purtaţi întregul echipament de protecţie. Înainte de punerea în funcţiune citiţi cu atenţie instrucţiunile de utilizare şi urmăriţi indicaţiile de siguranţă din acestea. Acum puteţi porni la treabă cu motocoasa Dvs.

Pasul 1 din 14: Aşezarea motocoasei pe sol

Aşezaţi motocoasa pe sol. Sprijinul de la motor şi apărătoarea pentru unealta de tăiere reprezintă baza. Unealta de tăiere nu trebuie să atingă pământul sau orice alte obiecte, deoarece la pornire aceasta se poate răsuci. Pe o rază de 15 m de la aparat nu trebuie să staţioneze nici o altă persoană. Aveţi grijă să aveţi o poziţie stabilă.

Pasul 2 din 14: Apăsarea blocajului manetei de acceleraţie şi a manetei de acceleraţie

Apăsaţi succesiv blocajul manetei de acceleraţie şi maneta de acceleraţie. Ţineţi ambele manete apăsate.

 
 
 

Pasul 3 din 14: Comutatorul combinat în poziţia START

Împingeţi comutatorul combinat de pe mânerul multifuncţional în poziţia START şi ţineţi-l în această poziţie.

 

Pasul 4 din 14: Poziţia de acceleraţie de start

Slăbiţi succesiv maneta de acceleraţie, închizătorul combinat şi blocajul manetei de acceleraţie. Aparatul se află acum în poziţia de start.

Pasul 5 din 14: Aduceţi butonul rotativ al clapetei de pornire în poziţia sufoci

Când motorul este rece clapeta de start trebuie închisă - pentru aceasta aduceţi maneta choke în poziţia corespunzătoare.

 
 
 

Pasul 6 din 14: Apăsarea pompei de combustibil

Apăsaţi pompa de combustibil de cel puţin 5 ori, chiar dacă aceasta este încă plină cu combustibil. Prin aceasta se reduce numărul curselor de demarare iar porcesul de pornire este uşurat

 

Pasul 7 din 14: Poziţia corectă / Apăsaţi cu putere motocoasa de pământ

Aveţi grijă să aveţi o poziţie stabilă şi asiguraţi-vă încă o dată că motocoasa este culcată în condiţii de siguranţă. Apăsaţi utilajul pe pământ astfel încât să nu se poată răsturna în timpul operaţiunii de pornire. Verificaţi dacă există obstacole în zona dispozitivului de reutilare.

Pasul 8 din 14: Trageţi cablul demaror

Trageţi încet, cu mâna dreaptă, de mânerul demaror până când opune rezistenţă. Apoi trageţi repede şi puternic de mânerul demaror. (Trageţi pe cât posibil pe verticală în sus). Nu trageţi până la capătul sforii demaror. Nu lăsaţi să sară mânerul demaror, ci dirijaţi-l înapoi în sens opus direcţiei de tragere, astfel încât sfoara demaror să se poată înfăşura corect.

Pasul 9 din 14: Motorul porneşte pentru puţin timp

Când motorul se aprinde sau cel mai târziu după a cincea demarare, deschideţi choke-ul prin deplasarea manetei clapetei de pornire.

Pasul 10 din 14: Trageţi din nou de cablul demarorului

Trageţi din nou de cablul demaror. Motorul porneşte.

Indicaţie:
Dacă totuşi motocoasa Dumneavoastră nu porneşte, verificaţi încă o dată modul de procedură pe baza instrucţiunilor de utilizare. Dacă după o pauză motocoasa tot nu poate fi pornită, adresaţi-vă distribuitorului Dumneavoastră autorizat. Acesta vă va oferi cu plăcere consiliere, putând să vă ajute în orice problemă posibilă.

Pasul 11 din 14: Apăsarea manetei de acceleraţie

Imediat ce motorul este în funcţiune apăsaţi scurt maneta de acceleraţie. Întrerupătorul combinat va sări acum în poziţia de funcţionare (poziţia I). Motorul funcţionează în gol. Dispozitivul de reutilare nu se mai roteşte.

 

Pasul 12 din 14: Ridicaţi motocoasa de la sol

Ridicaţi încet motocoasa de la sol fără să atingeţi însă maneta de acceleraţie. Evitaţi accelerarea neintenţionată.

 

Pasul 13 din 14: La treabă

Pasul 14 din 14: Oprirea utilajului

Împingeţi închizătorul combinat de la mânerul multifuncţional în direcţia săgeţii de la semnul de oprire în poziţia STOP-O.

Comments are closed.