Cel mai bun preț VS cel mai mic preț? Care este diferența?

Cel mai bun preț VS cel mai mic preț? Care este diferența?

Căutarea celui mai mic preț pentru orice produs, în cazul nostru pentru un utilaj agricol sau de grădină, este de cele ai multe ori motivată de limita de buget.

Aveți o sumă fixă și sunteți tentați să cumpărați cel mai ieftin produs.

Uneori, faceți totuși o minimă cercetare de piață și până la urmă alegeți utilajul care vi se pare cel mai bun.

Datorită lipsei de informație sau pur și simplu din grabă, aproape niciodată nu vă gândiți ce se va întâmpla pe termen lung datorită deciziei de a alege ”prețul cel mai mic”.

Încerc să vă explic în acest articol de ce ”prețul cel mai mic” nu este aproape niciodată ”prețul cel mai bun” 🙂

Preț mic = calitate îndoielnică.

Foarte rar am întâlnit produse cu un preț foarte mic dar care să poată fi evaluate ca fiind de foarte bună calitate.

În general este vorba de bunuri de larg consum produse în cantități foarte mari.

Îmi vine în minte acum un model de încălțăminte de la Decathlon, de exemplu, care la doar 39 de lei este foarte rezistentă în timp.

Rar găsești așa ceva.

Dacă vorbim de unelte de precizie, ba mai mult de utilaje agricole care îngobează tehnologie robustă, durabilă și piese în mișcare, este imposibil să produci ceva de calitate la preț redus.

Calitatea și fiabilitatea costă în ceea ce privește producția dar și întreținerea așa că ar fi indicat să te gândești la alegerea celui mai bun preț în detrimentul prețului cel mai mic.

Până la urmă, decizia îți aparține.

Dar, hai să vedem împreună care ar fi dezavantajele atunci când alegem ”prețul cel mai mic”:

Preț mic = suport tehnic limitat.

Mai ales când vine vorba de unelte, utilaje agricole sau de grădină, tractoare etc.

Dacă prețul este ”cel mai mic”, mai mult ca sigur că nu vei beneficia de suport tehnic direct.

În general, cei care vând astfel de produse au contracte cu diverse centre autorizate de asistență tehnică.

Se pierde foarte mult timp pe drum și în service unde pot apărea costuri suplimetare din varii motive.

În schimb, un reprezentantul autorizat al acelui utilaj agricol sau de grădină, care este dotat si cu service propriu, poate să vă rezolve aproape orice problemă, în timpul cel mai scurt cu putință.

Ba mai mult, are acces la piese de schimb originale la prețuri bine negociate și astfel ai garanția unui suport tehnic dedicat, indiferent de situație.

Fie că produsul achiziționat este sau nu în garanție, fie că ai un produs cumpărat din altă parte, acel furnizor sau reprezentatn îți poate oferi servicii de calitate.

Asta te scutește de timpul pierdut și foarte multă bătaie de cap.

SCENARIU 1:

Să luăm de exemplu, un utilaj agricol sau un tractor cumpărat ieftin, de pe internet, care se defectează subit.

Pierdeți foarte mult timp până găsiți un service sau o persoană care să verifice defecțiunea.

Se constată defecțiunea și începe căutarea pieselor de schimb…

…în tot acest timp utilajul agricol staționează, deci pierdeți bani.

Reușiți într-un târziu să-l reparați dar foarte scump și fără garanție de execuție a reparației.

Cu alte cuvinte, dacă se defectează iar cu aceeași problemă, veți pierde timp și bani din nou.

SCENARIU 2:

De data aceasta vorbim despre un utilaj agricol sau un tractor cumpărat de la un dealer autorizat care are și service cu oameni bine pregătiți.

Apare o problemă tehnică și veniți cu utilajul în service.

Dacă problema tehnică imobilizează utilajul pe teren, un om bine pregătit va veni la fața locului să constate defecțiunea iar dacă este cazul va transporta utilajul în service.

Toate acestea se întâmplă într-un timp foarte scurt iar Dvs. primiți garanție pentru piesele înlocuite și pentru durabilitatea reparației efectuate.

Sigur, defecțiunile cauzate de exploatarea necorepunzătoare a utilajelor agricole aduc de la sine pierderea garanției.

Dar asta nu înseamnă că rămâneți cu paguba, problema se va rezolva dar veți suporta integral costurile.

Sunt probleme care se pot rezolva dar care vă costă mai mult, mult mai mult decât reviziile periodice și întreținerea corespunzătoare.

Așadar, Costică vă recomandă efectuarea reviziilor periodice la timp și menținerea curată a utilajelor.

Preț mic = lipsa pieselor de schimb

Prețul cel mai bun = preț + servcie autorizat – costuri suplimentare.

Cel mai dureros ”cost suplimentar” intervine atunci când suntem obilgați să cumpărăm un utilaj nou.

Alegând ”prețul cel mai mic” am primit un produs pentru care nu se găsesc piese de schimb.

Dacă piesa defectă nu poate fi înlocuită cu ceva asemănător, existent pe piață, crearea de la zero a unei piese înlocuitaore sau reparația în sine, poate depăși cu mult prețul dat pe respectivul produs, așa că vom fi obligați să cumpărăm unul nou.

CONCLUZIE: Raportul Calitate/Preț

Este destul de greu să găsiți un raport calitate-preț bun, mai ales atunci când, chiar și furnizorii, caută ”prețuri pentru buzunarul nostru”.

Alegerea unui utilaj agricol sau de grădină puțin mai scump, vândut de un furnizor autorizat care deține un atelier de service dotat confrom standardelor în vigoare, vă scapă de multă bătaie de cap și vă oferă siguranța că faceți o alegere care pe termen lung se va dovedi extrem de avantajoasă.

Practic, aceasta este diferența dintre o investiție sau o cheltuială.

Prețul cel mai mic = CHELTUIALĂ

Prețul cel mai bun = INVESTIȚIE

Comments are closed.